Pokličite nas +386 (0) 14 372 101

Rezultati natečaja za najboljši esej 2017

Sodobnost / Natečaji  / Rezultati natečaja za najboljši esej 2017

Rezultati natečaja za najboljši esej 2017

Za nagrado (in objavo v reviji) so bili nominirani eseji naslednjih avtorjev oziroma avtoric:

 

Tina Vrščaj: Pisateljica in smisel,

Vesna Mikolič: Mir ali svoboda? Ne, ljubezen,

Jiři Bezlaj: Neodrešena Evridika,

Monika Jerič: Hvalnica preprostemu in ljubezensko pismo zapletenemu,

Zlatko Naglič: Je mogoče živeti pred smrtjo?


Nagrajenka natečaja za “najboljši esej 2017” je Monika Jerič: Hvalnica preprostemu in ljubezensko pismo zapletenemu.

Utemeljitev žirije:

“Letos člani žirije nismo imeli lahke naloge. V ožji izbor so se namreč uvrstili eseji, ki na slogovno in idejno zelo raznolike načine zastavljajo zanimiva in tehtna vprašanja. Kaj je smisel umetnosti in ali so njeni odrešenjski cilji, na katere so prisegali v številnih umetnostnih obdobjih, sploh uresničljivi? Kakšen je znotraj umetnosti položaj književnosti in v čem je njen smisel? Kakšno je splošno družbeno stanje in kaj je razlog, da je takó in ne raje drugače?

Po daljšem oklevanju, ali naj nagrado podelimo dvema esejema, Pisateljica in smisel Tine Vrščaj in Hvalnica preprostemu in ljubezensko pismo zapletenemu Monike Jerič, smo nazadnje sklenili, da kljub nedvomni kvaliteti drugih nominiranih esejev nagrado podelimo Moniki Jerič. Avtorica v svojevrstnem, skorajda pesniškem in nekoliko mističnem jezikovnem izrazu človeka premišljuje v njegovem izvornem položaju, še preden se je v njegovih očeh svet razklal na naravo in kulturo, na divjo silo in obrzdan razum. Navdihujoč se pri sufijski filozofski tradiciji, ki je bila podobno kot ostale vzhodnjaške filozofije v zahodni idejni arhitektoniki velikokrat zapostavljena, nam avtorica spretno približa nek drugačen pogled, drugačen odnos do sveta in svetega v njem. Z zanimivim pristopom k izbrani temi, ki ga opredeljuje opuščanje težnje po inventariziranju, kategoriziranju, popredmetenju in prilaščanju, se besedilo približa ekstatični igri jezika in nas tako opominja, da “mora biti vse preprosto, toda ne bolj, kot mora biti”.

 

Ni komentarjev
Objavi komentar